Den amerikanske smykkedesigner Kendra Scott har ligesom #Ikea kastet sig ud i anvendelsen af ’Augmented Reality’, så kunderne kan afprøve og købe smykkerne hjemmefra. Kunden kan tilgå det virtuelle prøverum via deres iPhone, hvor de kan se hvordan smykkerne ser ud ’i virkeligheden’.
AR Teknologien tager højde for kundens ansigtstørrelse og kan fremvise hvorvidt smykket passer til ens stil, hvor kunden kan se resultatet i forskellige vinkler og med dynamisk lys-sætning.
Kendra Scott har startet med øreringe, hvor man får størst udnyttelse ud af den dynamiske bevægelses teknologi, hvorefter halskæder, armbånd og ringe vil følge senere.
Under Corona virussen hvor kunderne har været afholdt fra at handle ude i butikkerne, er AR teknologien en #nyforretningsmodel der kan forsøge at indtjene hvad der er tabt på butiksalget. L’Oreal har ligeledes afsløret en ny AR ’linse’ med Snap’s App, der virker via din computerskærm, hvor du kan prøve de nyeste looks virtuelt.
Vil du hører om andre innovative muligheder for at tænke ud af boksen og reimplementere din egen #nyeforretningsmodel til at øge væksten, så send en PM og hør mere om projektet #Digitalledelseskultur.