Detailhandlen er den tredje mest udfordrede branche og der må anvendes nye metoder og værktøjer for at fastholde salget.
Mens nogle butikker holder lukket, fortsætter andre med at holde åbent trods lav kundestrøm, blot for at forsøge at overleve krisen. Det er tid til at tænke ud af boksen for at finde andre løsninger i disse forunderlige tider.
En mulighed er at omstille sit offline salg til online webshop, hvilket kan gøres inden for kort tid med den rette leverandør.
En anden er at kigge på vores kollegaer i USA, hvor man har skiftet hurtigt om til at lave virtuelle prøverum. Ved at tage foto af sine kollektioner, og aftale prøverums sessioner med sine faste kunder, kan man maile eksempler på varer, der vil passe til kundens smag. Sælgeren kan så fremvise, hvordan varerne ser ud på dem selv.
Der er mange muligheder for at prøve at modstå krisen, kommenter gerne med dine egne gode eksempler på løsninger andre kan gøre brug af i disse tider.